×
Warning message
The subscription service is currently unavailable. Please try again later.
Τα παιδιά μιμούνται τους γονείς. Υιοθετούν τη συμπεριφορά των γονέων, τα λόγια τους και τις αντιδράσεις τους στις δύσκολες συνθήκες. H στάση των γονέων, θα καθορίσει τη στάση και την αντίδραση των παιδιών.
Μια δύσκολη περίοδο μπορεί να την σκεφτούμε ως κρίση και να βιώσουμε δυσάρεστα συναισθήματα ή ως ευκαιρία να μάθουμε κάτι νέο.
- Ας εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας (μέσα από το παράδειγμα μας και μέσα από συζητήσεις) να βιώνουν τις αλλαγές στη ζωή τους και τις δυσκολίες με ψυχραιμία. Να θεωρούν τις δυσάρεστες καταστάσεις ως ευκαιρία να ανακαλύψουν νέα πράγματα, νέους τρόπους χειρισμού των καταστάσεων, νέες εμπειρίες.
- Ας τους δείξουμε ότι το κλείσιμο των σχολείων και το να μείνουμε μέσα στο σπίτι είναι μια ευκαιρία για περισσότερες οικογενειακές στιγμές, είναι ευκαιρία να ανακαλύψουμε και να δημιουργήσουμε νέα παιχνίδια.
- Ας βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι ο κορωνοϊος και οποιαδήποτε άλλη ασθένεια δεν είναι μια απειλή που θα μας κάνει να πεθάνουμε αλλά ένας ιός από τον οποίο είναι καλό να προστατευτούμε μαθαίνοντας κανόνες υγιεινής, όπως το καλό πλύσιμο χεριών, η υγιεινή διατροφή, η γυμναστική μέσα στο σπίτι, οι βιταμίνες και όλα αυτά που χρόνια λέμε στα παιδιά μας και είναι ευκαιρία τώρα να τα υιοθετήσουν ως τρόπο ζωής. Αν δυσκολεύονται να δεχτούν τους κανόνες υγιεινής κάντε το ως παιχνίδι. Τραγουδήστε την ώρα που πλένουν τα χέρια, φτιάξτε κολάζ με εικόνες υγιεινού τρόπου ζωής, γυμναστείτε με μουσική μέσα στο σπίτι.
- Ας εκπαιδεύσουμε τα παιδιά να σέβονται τις τακτικές προστασίας που προτείνει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας . Αν εμείς δεν συμμορφωθούμε και βγαίνουμε βόλτες παρά τις συστάσεις, τα παιδιά μας μαθαίνουν να αψηφούν τους κανόνες που έχουμε στο σπίτι ή τους κανόνες του σχολείου και αργότερα τους κανόνες της κοινωνίας.
- Ας συζητήσουμε με τα παιδιά με ψυχραιμία, ειλικρίνεια και ανάλογα την ηλικία τους τι είναι ο ιός και πως αποφασίζουμε ως οικογένεια να προστατευτούμε.
- Ας ζητήσουμε από τα παιδιά να σκεφτούν τρόπους πως μπορούμε να περνάμε το χρόνο μας μέσα στο σπίτι. Η τηλεόραση και οι ηλεκτρονικές συσκευές είναι καλό να αποφεύγονται. Υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί μεγάλο διάστημα προφύλαξης εντός σπιτιού και κατά συνέπεια κίνδυνος να εξαρτηθούν από τις ηλεκτρονικές συσκευές. Είναι ευκαιρία να ασχοληθούν με δραστηριότητες που δεν έχουν το χρόνο να το κάνουν κατά τη σχολική περίοδο.
- Ας εκπαιδεύσουμε τα παιδιά να σέβονται τους άλλους συζητώντας μαζί τους ότι ο ιός αυτός επηρεάζει τις μεγαλύτερες ηλικίες κι επειδή αγαπάμε τους ηλικιωμένους είναι σημαντικό να παραμείνουμε υγιείς για να μην μεταφέρουμε τον ιό σε κάποιον ηλικιωμένο.
- Κλείστε την τηλεόραση από ειδήσεις που μπορεί να τρομοκρατήσουν είτε εσάς είτε τα παιδιά. Ενημερωθείτε όταν τα παιδιά κοιμούνται από αξιόπιστες πηγές όπως τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
- Αποφύγετε τον Πανικό. Μιλήστε με θετικές φράσεις στα παιδιά (πχ αντί να φωνάζετε «μη βάζεις τα χέρια στο στόμα» πείτε «είναι σημαντικό να έχουμε τα χέρια μας καθαρά»).
- Επαινέστε τα παιδιά για την προσπάθεια τους. Πείτε μπράβο όταν φροντίζουν να έχουν καθαρά χέρια, όταν παίζουν δημιουργικά, όταν προσπαθούν και μένουν μέσα στο σπίτι.
- Τηρήστε ένα πρόγραμμα. Τα παιδιά (ειδικά τα μικρότερης ηλικίας) νιώθουν ασφάλεια όταν έχουν ένα σταθερό πρόγραμμα. Να έχετε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, φαγητού, μπάνιου και παιχνιδιού.
- Φροντίστε τον εαυτό σας. Για να μπορέσετε να φροντίσετε τα παιδιά σας πρέπει πρώτα να φροντίζετε τον εαυτό σας. Λίγος προσωπικός χρόνος, ένα ζεστό μπάνιο, η ανάγνωση ενός βιβλίου, μουσική και χορός, τηλεφωνική ή διαδικτυακή επικοινωνία με φίλους, συγγενείς και οποιοδήποτε άτομο μπορεί να σας χαλαρώσει είναι κάποιοι τρόποι που μπορούν να σας δώσουν δύναμη να συνεχίσετε να εκπαιδεύετε τα παιδιά σας.
Αν οι γονείς παραμείνουν ψύχραιμοι, διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά τους με ηρεμία και απολαύσουν τις στιγμές μέσα στο σπίτι , τους δίνουν μια ευκαιρία να μάθουν να αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία δύσκολες καταστάσεις που σίγουρα θα βιώσουν καθώς μεγαλώσουν.
Κρίση λοιπόν ή ευκαιρία;