×

Warning message

The subscription service is currently unavailable. Please try again later.

Άρθρα Προηγούμενων Τευχών

  Οι άνθρωποι γενικότερα, είμαστε ιδιαιτέρως κοινωνικά όντα που έχουν ανάγκη από θετικές σχέσεις. Επομένως, μπορούμε εύκολα να κατανοήσουμε τα κίνητρα που έχουμε για να τα πηγαίνουμε καλά με τους άλλους ανθρώπους. Στην πραγματικότητα, δεν θα υπήρχε καμία πιθανότητα ύπαρξης της κοινωνίας μας, αν ιστορικά οι άνθρωποι δε συνεργάζονταν και δεν τα πήγαιναν καλά μεταξύ τους σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, πολύ συχνά βλάπτουν εσκεμμένα ο ένας τον άλλον. Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό; Γιατί οι άνθρωποι θέλουν κάποιες φορές να ενοχλήσουν ή ακόμη κ να βλάψουν τους άλλους;
  Ο James Alen, ένας μεγάλος βικτωριανός συγγραφέας, πιθανόν θα σκεφτόταν την σημασία του να παίρνει κανείς αποφάσεις όταν δήλωνε: «σκεφτόμαστε κρυφά κι αυτό φεύγει. Το γύρω περιβάλλον όμως είναι η οπτική μας». Κανείς δεν μπορεί να δει τις σκέψεις και τις αποφάσεις μας, αλλά σχεδόν όλοι μπορούν να δουν τ΄ αποτελέσματα αυτών.
  Η δουλειά μου ως ψυχοθεραπεύτρια και συμβούλου ψυχικής υγείας στηρίζεται στην αποδοχή, την ενσυναίσθηση και την αυθεντικότητα του ανθρώπου. Η κίνηση έχει σχέση με το παρόν και δεν έχω κάποιες συγκεκριμένες ιδέες για το πώς πρέπει να είναι ο άνθρωπος. Πιστεύω στη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Θεωρώ πως ο κάθε άνθρωπος έρχεται με ένα δυναμικό στη ζωή. Πολλές φορές αυτό το δυναμικό δεν το γνωρίζουμε, δεν το κατακτούμε και δεν το εξωτερικεύουμε. Η Χοροθεραπεία αποκαλύπτει και ενεργοποιεί αυτό το δυναμικό με σκοπό την αυτοθεραπεία, διότι ουσιαστικά η θεραπεία έρχεται από μέσα μας.
  Η Ιππόλυση, έφερε πριν δέκα χρόνια στην Ελλάδα τη μέθοδο αυτογνωσίας, μάθησης, εξέλιξης και ψυχοθεραπείας με τη βοήθεια των ιπποειδών. Η μέθοδος αυτή, ξεκίνησε στην Αμερική και τώρα εφαρμόζεται σε εξειδικευμένα κέντρα σε 40 χώρες του κόσμου από ειδικά πιστοποιημένους συντονιστές. Τα άλογα – γαϊδούρια – μουλάρια, είναι όντα ευγενή με ανεπτυγμένη συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη. Είναι φυτοφάγα θηράματα. Συνεργάζονται πάνω από 10.000 χρόνια με τους ανθρώπους – θηρευτές.
  Από μικρή λάτρευα να ακούω ιστορίες. Διψούσα για τις ιστορίες που μου έλεγε η γιαγιά μου και ο παππούς μου, απόλυτα συνδεδεμένες με την ιστορία της ζωής τους, για τις ιστορίες που μου έλεγε η μητέρα μου από τη ζωή της με τον πατέρα μου, για τις ιστορίες από την παιδική μου ηλικία, αλλά και για παραμύθια με νεράιδες και πριγκιπόπουλα. Ακόμα μου αρέσουν οι ιστορίες και τα παραμύθια, αλλά αυτό που αλλάζει στο σήμερα, είναι ότι μου αρέσει περισσότερο να τα γράφω και να τα αφηγούμαι.
  Τα παιδιά μιμούνται τους γονείς. Υιοθετούν τη συμπεριφορά των γονέων, τα λόγια τους και τις αντιδράσεις τους στις δύσκολες συνθήκες. H στάση των γονέων, θα καθορίσει τη στάση και την αντίδραση των παιδιών. Μια δύσκολη περίοδο μπορεί να την σκεφτούμε ως κρίση και να βιώσουμε δυσάρεστα συναισθήματα ή ως ευκαιρία να μάθουμε κάτι νέο.
Η συμβολή της τέχνης στην κατανόηση της προσωπικής ιστορίας  
Μόνον όταν είναι μόνο του (δηλαδή, με την παρουσία κάποιου) μπορεί το παιδί να ανακαλύψει τη δική του προσωπική ζωή. Winnicott (1958/1965, σ. 34)
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ: ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  

Σελίδες


 

Subscribe to Άρθρα